2018 Türkiye oyun sektörü raporu açıklandı! Türkiye dünyada 18’inci sırada...
Türkiye dünyada 18’inci sırada Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, 2018 Türkiye oyun sektörü raporunu açıklayarak bu sektörün sadece yabancı yatırımcılarla değil, ihracat, espor, marka yatırımları ve oyun geliştirme ile büyüdüğünü söyledi.
Abone olOyun sektöründe her geçen gün kendini bir adım öne taşıyan
Türkiye, yapılan yeni girişimler, mobil oyun türlerinin
popülerliği, espor etkinlikleri ve espor yatırımları ile büyümeye
devam ediyor. Mobil oyunların artışı evde, metroda, vapurda
kısacası baktığımız her yerde net bir şekilde görülüyor. Gencinden
yaşlısına herkes için uygun mobil oyun mevcut.
Esporda Türkiye’nin adını tüm dünya duyacak
Espor geleceğin eğlence sistemi olma yolunda emin adımlarla
ilerliyor. Dijital gücün etkisiyle bu sporun gün geçtikçe daha
fazla kişiyi etkisi altına aldığını ifade eden Gaming in Turkey
Kurucusu Ozan Aydemir, “Espor global bir olgu, evrensel bir dil.
Uluslararası turnuvalar dünyanın her yerinde hem dijital hem de
offline olarak yapılıyor. Türkiye’de pek çok marka espor takımı
kurmaya başladı. Turnuvalarda başarı kazandıkça adımızı tüm dünya
duyacak. Nasıl Galatasaray takımını, Avrupa’da aldığı kupa ve
başarılar sayesinde tüm dünya biliyorsa esporda da Türkiye önemli
yerlerde olacak. Bu da ülkemizin tanıtımı anlamına geliyor.” diye
belirtti.
Türkiye dünyada 18’inci sırada yer alıyor
Son yıllarda espor ve mobil oyunların da iyice devreye girmesi ile
beraber, 2018 yılında oyun sektörünün hacmi 135 milyar dolara
yükseldi. Listenin zirvesinde Çin yer alıyor. Buradaki dikkat
çekici unsur mobil oyunların oynanma oranının yüzde 50’ye
yaklaşması. Türkiye 850 milyon dolar pazar payı büyüklüğü ile
dünyada 18’inci sırada yer alıyor. Türkiye’nin online oyun gelir
büyümesinin 2018 yılında yüzde 7,1 iken 2019 yılında ise yüzde
8,1’e yükselmesi bekleniyor.
2018 yılında oyun sektörüne yönelim oranı
yüksek
Türkiye, küresel oyun pazarında dikkatleri üzerine çeken ülke
konumunda yer alıyor. Buradan hareketle, İstanbul’un oyun
sektöründe esporun merkezi konumuna geleceğini söyleyen Gaming in
Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, “BLAST Pro Series gibi global espor
etkinliklerinin ülkemizde yapılması sektörün gelişmesi için oldukça
önemli. 2019 yılına girerken iki büyük espor arenası Zula Nonstop
Center ve Riot Esports Arena İstanbul’da hizmet vermeye başladı. Bu
gibi oluşumlar Türkiye’nin pazar payındaki artışına olumlu katkı
sağlıyor. Ayrıca 2018 yılında sektörün büyümesini olumlu yönde
etkileyecek diğer bir yenilik ise Türkiye Espor Federasyonu’nun
(TESFED) kurulması oldu. Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde
kurulan TESFED’in, Türkiye’yi oyun pazarı ve espor alanında daha
iyi yerlere getireceğine inanıyoruz ve devletimizin de bu konuya
bakış açısını gösteriyor bize.” dedi.
TESFED’ten oyun sektörüne tam destek
TESFED, Türkiye’nin esporda öncü olmasını sağlamak için hem
Türkiye’de hem de yurt dışında birçok proje gelişimine katkı
sağlıyor. Espor oyuncularının kariyerleri genellikle 25-30’lu
yaşlara geldiğinde sona eriyor. TESFED, emeğini ve gücünü espora
vermiş sporculara kariyerlerine devam edebilmeleri için projeler
geliştirmeyi hedefliyor. Sektörde yönetici ve koçluk görevini
yürüterek Türkiye’ye yatırım yapmak üzere küresel oyun şirketleri
ile sürekli temas halinde olarak oyun sektörü için yararlı
çalışmalar sunmayı planlıyorlar.
Türk oyuncular için ‘yerelleştirme devri’
başladı
Education First English Language School, dünyanın dört bir yanından
88 ülkenin katılımıyla 2018 İngilizce Yeterlilik Endeksi'ni
yayınladı. Hollanda ve İsveç, Avrupa sıralamasında 70.72 ve
70.31’lik oranlarla ilk iki sıraya yerleşirken, 88 ülkenin yer
aldığı listede Türkiye 73’üncü sırada yer aldı. Eurostat verilerine
göre Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında ikinci bir dil bilmeyen
ülkeler arasında birinci sırada yer alıyor. Türkiye nüfusunun yüzde
80’i ise sadece Türkçe konuşabiliyor, ikinci bir dil bilmiyor. Bu
yüzden dolayı artık oyun firmaları yerelleştirmeye çok daha fazla
önem vererek tüm kitlelere ulaşabiliyorlar.
Sayılarla Türkiye oyun sektörü pazarı
2017 yılında internet kullanıcıları 54 milyon 330 bin iken nüfusun
yüzde 67’si internete bağlıydı. 2018 yılında internet kullanıcıları
59 milyon 360 bine yükselirken nüfusun internete bağlı kısmı yüzde
72’ye yükseldi.
2017 yılında aktif sosyal medya kullanıcılarının sayısı 51 milyon
iken 2018 yılında 52 milyona yükseldi.
2017 yılında mobil kullanıcıların sayısı 72 milyon 729 bin 472 iken
2018 yılında ise 3 milyon 611 bin artış göstererek 76 milyon 340
bine yükselmiştir.
Akıllı telefon kullanma oranı 2017’de yüzde 70-75’i gösterirken
2018’de yüzde 75-80 olmuştur.
Toplam oyun hasılatı 2017 yılında 810 milyon dolar iken 2018’de 853
milyon dolara yükselmiştir.
Mobil oyunlarda 2017’de 372 milyon 400 bin dolar iken 2018 yılına
gelindiğinde 400 milyon dolar olarak yükselmiştir.
PC-konsol oyunlarda durum ile 2017’de 437 milyon 600 bin dolarken
2018’de 453 milyon dolar olarak kendini gösteriyor.