Prince Gyasi imzalı 2024 Pirelli Takvimi “Timeless” Londra’da tanıtıldı
1984 – 1994 arasındaki 10 yıllık dönem
“The Cal”™ çok beklenen dönüşünü 1984’te yaptı. Yeni sanat
yönetmeni Martyn Walsh ile birlikte takvim köklerine döndü ve
Grubun ana ürünü olan lastiklere gizli, neredeyse bilinçaltı
denebilecek değinmelerde bulunuldu.
1984 takviminin çekimleri Uwe Ommer tarafından yapıldı; güzel modellerin Bahamaların harika plajlarındaki fotoğraflarında kumda gizemli izler görünüyordu: Pirelli’nin en yeni ürünü olan P6 lastiklerinin izleriydi bunlar. Ürün yerleştirme açısından, gizli ve bir o kadar da hissedilebilen bir varlık olarak o döneme hakim olan teknolojiyi çağrıştırıyordu.
1987 yılında Terence Donovan, aralarında kariyerinin henüz başında olan 16 yaşındaki Naomi Campbell’ın da bulunduğu ve sadece siyahi modellerin yer aldığı takvimle yeni bir çığır açtı. Ertesi yıl Barry Lategan, kadının güzelliğini sergileyen bu geleneksel vitrinde ilk defa bir erkek model kullandı. 1990’da Arthur Elgort, Olimpiyatlara ve Alman film yönetmeni Leni Riefenstahl’a adanmış takvimini ilk defa tamamıyla siyah-beyaz olarak üretti.
Bir başka on yıllık dönemin sonu da olan 1993’te şirketin üst yönetiminin de değişmesiyle birlikte, yeni bir dönüm noktasına gelindi. Pirelli uluslararası varlığını artırmaya başladı ve kısa mesafe koşucusu Carl Lewis’in kırmızı topuklu ayakkabılı ünlü fotoğrafı gibi yüksek profilli kampanyalar lanse edildi; Takvim de Grubun yeni imajını yansıtan temel araçlardan biri haline geldi. Sanat yönetimi, şirketin Milano’daki genel merkezine taşındı ve lastiklere göndermede bulunulmasından vazgeçildi. Böylece “The Cal”™ özüne, yani yaratıcılarına stil ilkeleri ve iyi zevk dışında hiçbir sınırlama getirmeyen sanatsal bir yayın olmaya geri döndü. Ne de olsa Pirelli, tek bir ürün ailesiyle özdeşleştirilmeyen uluslararası bir marka ve takvime de her zaman ilham veren yenilikçilik ve mükemmeliyet arayışı başta olmak üzere geniş bir değerler ve anlamlar yelpazesini çağrıştırıyor.