Grossmith kardeşlerden mizah yüklü bir orta sınıf eleştiri: Önemsiz Bir Adamın Günlüğü
George ve Weedon Grossmith kardeşler, Londralı burjuva beyefendi Charles Pooter'ın günlüğünü okurla paylaşıyor: Epey saygın biri olduğunu düşünen Pooter, okuru gündelik yaşamdaki saf mücadelesiyle güldürürken, yazarlar satır arasında mizah yüklü bir orta sınıf eleştirisi yapıyor.
Abone olGeorge ve Weedon Grossmith kardeşlerden mizah yüklü bir orta sınıf eleştiri: Önemsiz Bir Adamın Günlüğü Romanı
George ve Weedon Grossmith kardeşler, Londralı burjuva beyefendi Charles Pooter'ın günlüğünü okurla paylaşıyor: Epey saygın biri olduğunu düşünen Pooter, okuru gündelik yaşamdaki saf mücadelesiyle güldürürken, yazarlar satır arasında mizah yüklü bir orta sınıf eleştirisi yapıyor.
Neden günlüğümü yayımlamayacakmışım ki? Her tür yayın organında daha evvel adlarını dahi duymadığım insanların hatıralarının basıldığını gördüm; sırf "önemli bir adam" olmadığım için benim günlüğüm neden ilginç olmayacakmış...
Grossmith kardeşler, Evelyn Waugh'un okuduğu en komik kitap olduğunu söylediği Önemsiz Bir Adamın Günlüğü'nde tipik İngiliz burjuvasının alaycı bir profilini çizer.
Charles Pooter, Londra banliyösünde ailesiyle sıkıcı denebilecek kadar sıradan bir yaşam sürmektedir; The Daily Telegraph dışında bir şey okumaz, basmakalıp düşüncelerini değiştirecek cesaret ve açık fikirlilikten yoksundur. Benzer toplumsal eleştirilerde bulunan eserlerden farklı olarak, Grossmith kardeşler eleştirdikleri bu karakteri okura sevdirirler. Bahçe bakımı, ev işleri, çalıştığı şirkette olan bitenler gibi gayet gündelik olayların her biri, Pooter'ın küçük dünyasında önemli meselelerdir.
Kitap Adı: Önemsiz Bir Adamın Günlüğü
Yazar: George ve Weedon Grossmith
Çeviri: Kaya Genç
Yayınevi: Can Yayınları
Dizi: Klasik
Alt Dizi: Beyaz Klasikler
Tür: Roman
Sayfa Sayısı: 192
Fiyatı: 70,00 TL
GEORGE GROSSMITH:
1847'de Londra'da doğdu. Londra Collegiate School'da öğrenim gördü, ardından gazeteciliğe başladı. İlk sahne deneyimini The Times'ın başmuhabirliğini yapan babasının kaleme aldığı Human Oddities (İnsani Tuhaflıklar) isimli oyunla edindi. Takip eden yıl turneye çıktı. Varlıklı insanların evlerinde özel gösteriler düzenledi, Balmoral Sarayı'nda Kraliçe Victoria'ya gösteri sergiledi. Dönemin müzik ve gösteri dünyasının önemli isimlerinden W.S. Gilbert ve Arthur Sullivan'dan The Sorcerer (Büyücü) adlı operetlerinde oynamak üzere bir teklif aldı ve uzun yıllar iki isimle birlikte çalıştı. 1870'lerde tanınan bir isim haline gelmişti. Birçok sanatçının parodilerini yaptı, yine farklı sanatçılarla ortak oyunlar sergiledi. Kardeşi Weedon Grossmith'le dönemin sevilen dergisi Punch'a yazılar gönderdiler; bu yazılar ilerleyen yıllarda kitaplaştırıldı. Komedyen, yazar, oyuncu ve şarkıcı olarak anıldığı yorucu bir kariyerin ardından 1900'lerin başında emekliye ayrıldı. Altmış dört yaşında Folkestone'daki evinde yaşamını kaybetti.
WEEDON GROSSMITH:
1854'te Londra'da doğdu. Ressam olmayı hayal ettiğinden, Kraliyet Akademisi'nde buna yönelik bir eğitim gördü. Ancak yalnızca resim maddi ihtiyaçlarını karşılayamadığından sahne almaya başladı. Başarılı bir yazar ve oyuncu olduğu kadar, bir illistrasyon sanatçısı olarak da başarılıydı. Önemsiz Bir Adamın Günlüğü için illüstrasyonlar yaptı, 1896'da A Woman With a History (Geçmişi Olan Bir Kadın) adlı romanını, 1901'de The Night of the Party (Davet Gecesi) adlı sevilen oyunu yayımladı. Londra'daki Terry's Tiyatrosu'nun yöneticiliğini yaptı. Canlandırdığı komedi karakterleriyle ün kazandı. The Times Weedon Grossmith rollerinin dönem piyeslerinde tanınan bir figür haline geldiğini yazdı.
KAYA GENÇ,
Bloomsbury Publishing'den çıkan üç kitabın yazarı: The Lionand the Nightingale (2019), Under the Shadow (2016) ve An Istanbul Anthology (2015). Publishers Weekly'nin "hem araştırmacı hem edebi gazeteciliği en iyi şekilde yansıtan büyüleyici ve bilgilendirici bir derleme" olarak nitelediği Under the Shadow için The Economist "rahatlatan biçimde dengeli bir üsluba sahip" diyerek Genç'i "dinlenmesi gereken bir ses" olarak tanımladı. The Atlantic, Genç'in Struma faciası üzerine yazdığı makaleyi "2014'teki en iyi gazetecilik" çalışmaları arasında gösterdi. Yazıları The New York Review of Books, The New York Times, The Nation, Paris Review, The Times Literary Supplement ve London Review of Books dergilerinde yayımlandı. Royal Anthropological Institute dahil olmak üzere farklı yerlerde konuşmalar yaptı. İngiliz edebiyatı alanında doktorası olan Kaya Genç, Art forum ve Art in America için eleştiri yazıları yazıyor.